Americanii de la Arysta LifeScience și-au recrutat director de la concurentul Belchim

richard-matei-56a348a61c5b9.jpg

Foto: LinkedIn

Gabriel Razi 23 ianuarie 2016
Compania americană Arysta LifeScience, unul dintre furnizorii de pe piața produselor pentru protecția plantelor, l-a recrutat în poziția de country manager pe Richard Matei, inginer agronom care a ocupat mai multe poziții de conducere în ultimii 14 ani în mediul de agrobusiness local și regional. 
Richard Matei s-a alăturat Arysta LifeScience după ce anterior a fost responsabilul de marketing și dezvoltare al companiei belgiene Belchim, un alt jucător de pe piața produselor pentru protecția plantelor.
„Mandatul meu este acela de a trece de la statutul de reprezentanță pe piața locală, la firmă. În paralel, vom grupa activitățile Arysta LifeScience, Chemtura și Agriphar”, explică Richard Matei.
Cei trei producători se află de aproape doi ani sub umbrela americanilor de la Platform Specialty Products Corporation, grup care a preluat aceste companii într-o tranzacție cumulată de 4,8 miliarde de dolari, arată un raport oficial.
„Există o complementaritate bună a celor trei portofolii de produse”, explică Matei, care ocupă la Arysta primul său fotoliu de country manager. 
El și-a început cariera în mediul local de agrobusiness în tabăra elvețienilor de la Syngenta, unde a rămas timp de 12 ani și a ocupat mai multe poziții cu responsabilități regionale.
Prioritatea noului șef pe România de la ArystaLifeScience este dezvoltarea echipei, americanii având un plan de recrutare atât pentru divizia de vânzări cât și pentru cea tehnică.
„Echipa numără astăzi opt persoane, dar în perioada următoare intenționăm să mărim echipa de vânzări, de marketing, să creăm o echipă tehnică și să recrutăm oameni pentru logistică sau finanțe”, spune Richard Matei.
Americanii de la ArystaLifeScience și-au bugetat pentru acest an rulaje locale de 11 milioane de dolari.
Afacerile bugetate pentru România înseamnă doar o fracțiune din magnitudinea încasărilor internaționale pe care grupul Platform Specialty Products Corporation le are din vânzarea produselor pentru protecția plantelor.
Rulajele din acest segment depășesc 2 miliarde de dolari anual, dar grupul american este un jucător de talie medie în piața internațională, cu afaceri comparabile cu cele ale rivalilor de la ADAMA sau Nufarm.
Produsele americanilor concurează atât local, cât și pe piața internațională cu cele ale unor giganți ai industriei chimice precum Syngenta, Bayer, BASF sau Dow.
  Urmărește Agrofinanciar pe Facebook: