Marco Wahler pleacă de la conducerea ADM după 21 de ani

adm-oil-576adeddd6405.jpg

Gabriel Razi 22 iunie 2016
Marco Wahler (43 de ani), executivul german care a condus afacerile din România ale Toepfer și ulterior ale americanilor de la ADM în ultimii 21 de ani, se desparte de comerciantul de materii prime agricole, spun surse din piață.
Reprezentanții de la sediul central al ADM nu au făcut niciun fel de comentariu pe marginea acestei informații.
Aceasta este cea mai importantă schimbare de management operată în acest an în piața comercianților de materii prime agricole.
Schimbarea a luat prin surpindere întreaga piață locală a traderilor agricoli în condițiile în care ADM, unul dintre cei mai mari patru comercianți de materii prime agricole la nivel mondial, nu a operat schimbări radicale la vârful companiei pe parcursul istoriei sale de operațiuni locale.
Numele lui Marco Wahler s-a confundat în ultimele două decenii cu afacerile locale ale traderului german Toepfer și, ulterior ale ADM, după ce germanii au fost preluați în 2002 de conglomeratul american cu sediul central în Chicago.
Executivul este licențiat în economie, fiind absolventul FernUniversitat din orașul german Hagen, potrivit profilului său de pe rețeaua de socializare de business LinkedIn. 
El a lucrat în industria comerțului cu materii prime agricole doar pentru Toepfer și, ulterior, ADM, potrivit informațiilor disponibile public.
Wahler s-a aflat la conducerea comerciantului de materii prime agricole din momentul în care Toepfer era prezent local doar printr-un birou comercial și a condus afacerile ADM și în perioada de puternică expansiune din ultimul deceniu.
Cu Marco Wahler în fotoliul de manager general, comerciantul de materii prime agricole a derulat un program extins de investiții în infrastructura de depozitare și cea logistică.  
Investițiile și achizițiile au transformat ADM într-un trader ce se află în posesia uneia dintre cele mai extinse rețele de silozuri, magazii și terminale de export de pe piața românească.
O bună parte din expansiunea locală a ADM a început în urmă cu șase ani atunci când traderul a făcut pasul către piața din Banat prin achiziția unui siloz în Timiș.
Acest pas a fost urmat de un program de investiții într-o rețea de silozuri dispuse de-a lungul Dunării ce a culminat cu preluarea controlului total asupra terminalelor de export North Star Shipping și Minmetal din portul Constanța.
Investițiile au majorat mai mult de patru ori capacitatea totală de stocare pe care o controlează traderul. 
În 2011, ADM controla local silozuri și magazii cu o capacitate cumulată de circa 120.000 de tone, iar în prezent comerciantul are unități ce pot fi încărcate cu peste 500.000 de tone.
ADM a ajuns în prezent să tranzacționeze local peste 1 milion de tone de cereale și semințe oleaginoase, potrivit informațiilor din industrie.
Volumul corespunde unei cote de piață de aproximativ 13% din totalul volumelor de cereale și semințe oleaginoase exportate din România în sezonul 2015/2016.
ADM a raportat pierderi nete cumulate de 17,7 milioane de euro și profituri nete cumulate de 16,1 milioane de euro în perioada 2010-2015, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.
ADM a încheiat anul trecut cu afaceri de 535 milioane de euro, fiind cel mai mare comerciant de materii prime agricole din România în funcție de cifra de afaceri.
ADM și-a dispustat tradițional supremația pe piața locală cu rivalii de la Cargill, dar concurează și cu alte case de comerț precum Ameropa, Nidera sau Glencore.
ADM pune activele logistice sub umbrela North Star Shipping
Traderul american ADM, unul dintre cei mai mari patru comercianți de materii prime agricole din lume, își pune silozurile și magaziile sub umbrela operatorului portuar North Star Shipping, companie pe care a achiziționat-o anul trecut, arată un proiect publicat în Monitorul Oficial.
Documentul arată că North Star Shipping va absorbi companiile ADM Romania Logistics, Cerealcom Giurgiu, Omega Capital și Minmetal, toate entitățile fiind controlate direct sau indirect de americani.
ADM controla unități de stocare din teritoriul țării prin intermediul ADM România Logistics și Cerealcom Giurgiu, iar Minmetal deține un terminal de export de circa 140.000 de tone în portul Constanța.
North Star Shipping este compania prin care americanii dețin cel mai important element de infrastructură pe care îl au pe piața din România, respectiv un terminal de export cu o capacitate de depozitare de 175.000 de tone în portul Constanța.
 
  Urmărește Agrofinanciar pe Facebook:

  Etichete pentru articol: