Syngenta România și-a bugetat afaceri peste pragul de 100 mil. euro după ce compania a ajuns sub umbrela ChemChina

syngenta-romania-599dc5b8b5918.jpg

Gabriel Razi 23 august 2017
Syngenta România, unul dintre cei mai mari furnizori de produse pentru protecția plantelor și semințe ai fermierilor de pe piața locală, și-a bugetat o creștere a afacerilor aproape de 10% în acest an, ceea ce înseamnă că rulajele companiei vor depăși pragul de 100 milioane de euro.  
Syngenta va închide primul bilanț în 2017 sub controlul chinezilor de la ChemChina, companie ce a finalizat în acest an preluarea corporației cu sediul central în Basel, Elveția.
“Vom avea o creștere procentuală apropiată de două cifre (10%-n.red.). (…) Oportunitățile vin din potențialul agriculturii românești, din cele 8.5 milioane de hectare de teren arabil ce pot și sunt folosite dar și din poziția geostrategică pe care o avem”, a spus în cadrul unui eveniment public Sergiu Staicu, noul șef al Syngenta România, numit în funcție în urmă cu trei luni.
Syngenta a reușit să își crească rulajele locale de 2,35 ori în ultimii cinci ani de operațiuni pe piața din România ajungând la sfârșitul anului trecut la afaceri de 96 milioane de euro.
Majorarea rulajelor din România, o piață agricolă considerată a fi încă una emergentă, este contra-ciclică față de evoluția încasărilor companiei la nivel internațional.
La sfârșitul anului trecut Syngenta și-a închis bilanțul global cu rulaje de 12.8 miliarde de dolari, în scădere 3.7% față de încasările de acum cinci ani.
Presiunea din piețele internaționale și dificultățile de a introduce noi produse pentru protecția plantelor pe piața Uniunii Europene sunt și două dintre argumentele ce stau în spatele acestei evoluții și, în același timp, doi dintre pilonii ce au stat în spatele vânzării companiei către gigantul chinez ChemChina.
“Am trecut printr-o perioadă de creștere până în 2010, apoi această creștere a frânat, prețurile materiilor prime agricole au coborât, raporturile dintre consumuri și stocuri au crescut. Acest lucru înseamnă că mediul economic este tensionat și asta se vede și în investițiile în inputuri (îngrășăminte, pesticide, semințe – n.red.)”, a spus și Jon Parr, unul dintre executivii de top ai Syngenta.
Incapacitatea de a găsit noi pârghii de creștere în contextul economic dificil din agricultura globală a trimis Syngenta pe lista companiilor ce s-au aventurat în operațiuni de fuziuni și achiziții.
Elvețienii au găsit soluția de a preda controlul acțiunilor către chinezi după ce inițial au refuzat o ofertă de preluare din partea Monsanto, Dow și Dupont și-au pus la comun afacerile, iar Bayer și Monsanto sunt pe cale să dea naștere unei alianțe germano-americane prin fuziunea celor două companii.
Cele trei mari mutări de pe “tabla de sah” globală a agrobusiness-ului prefigurează în viitor modificarea raporturilor de forță în condițiile în care companiile de la vârful clasamentului țintesc să devină și mai mari în căutarea profiturilor făcute din economile de scală.
“Avem nevoie de stabilitate. Creșterea a scăzut, iar costul cercetării și dezvoltării a crescut”, a precizat Jon Parr, care a menționat și presiunea generată de așteptările de profitabilitate ale pieței bursiere din fiecare trimestru.
Unul dintre motoarele de creștere ce vor sta în spatele evoluției viitoare a Syngenta, odată intrată în familia ChemChina, este accesul crescut pe piața din China, unde tehnologia agricolă este cu un pas în spatele marilor jucători din piața globală.
“ChemChina va avea acces la tehnologie pentru o producție agricolă sigură și sustenabilă. China are și provocări din punctul de vedere al poluării și există semne de întrebare în privința siguranței alimentelor”, a spus executivul Syngenta.
Syngenta concurează internațional și local pe segmentele de piață în care activează cu grupuri precum Dow-DuPont, Bayer, Monsanto, FMC sau Arysta LifeScience.
  Urmărește Agrofinanciar pe Facebook:

  Etichete pentru articol: